onsdag 3 juni 2009

Tillfällig lösning

Tid, tänk om man hade obegränsat med den. Inspiration och ork skulle inte sitta fel att ha i övermått heller. Men så är det ju inte, attans!

Hallen står på vänt hos oss. Just nu står där en överbliven Marbodal-garderob så att man inte ska behöva slänga jackorna på golvet. Tanken är att vi ska bygga en platsbyggd möbel till hallen. Det ska vi också. Problemet... ja eller problem och problem, det beror på hur man ser det förstås men vi säger att vi kallar det för problem just här och nu. Det är iallafall att det är så mycket som ska göras innan hallen. Så nu har jag tänkt försöka hitta en tillfällig helst billig lösning. På Detstoramöbelvaruhuset hittade jag denna serie; Portis. Himla fint! Hyfsat billigt också måste jag ju säga. Ikea rocks!! Så imorgon blir det kanske en tur till nya varuhuset i Uppsala.





Bilder lånade från Ikea.

Dessa tre tillsammans går på 847 kr. Det måste väl ändå ses som ganska hyfsat va? Egentligen ville jag ha Leksvik hallmöbel. Men de finns inte i vitt. Jag ORKAR bara inte måla fler grejjer nu. Det finns millijarder med målarprojekt här hemma. Jag har ju så innihelvitti svårt att slänga något alls. -Näää, inte slänga väl?? det kan man nog måla lite så blir det fint. Okej, vi lägger den därborta sålänge! Oj, hoppsan där var det fullt, vi lägger det där bort...nähä inte där heller. Jag vill ha ett garage NU!

På tal om målning så har vi nu kommit fram till att huset ska tvättas en gång sedan målas TRE ggr, fattar ni TRE ggr. Shit säger jag bara! Fyra varv då, jahapp bara att bita ihop och måla på.

Kram P.

6 kommentarer:

Proforma - Irene sa...

Det gör ni rätt i, att köpa det på Ikea. Hallen måste ju fungera. Finns väl inget värre än att snubbla på skorna när man ska in.
Ja, husmålning är drygt! Vi valde grundmålade brädor till vårt hus, slapp i alla fall en strykning.
Kram

Harry sa...

Åh du kan få köpa vår tamburmajor det är precis en portis. Jag gjorde som du köpte en sådan så länge men nu har jag inte plats för den och den ligger således på vinden.
Kram
Harry

Erika sa...

Leksvik blir jätte fin om man målar den själv och så går det att hitta delar på Blocket vilket gör den ännu billigare.
Måla på du, man ser iaf resultatet på en gång!!

Maria sa...

Oj oj oj....usch och pust och fy....när man ska börja med ett sånt jätteprojekt så gör det faktiskt liiiite ont i orken...men vad enormt tjusigt det blir när det är klart. Men som du säger....du lär inte vara sådär jätte målarsugen efteråt - kanske ska dissa huset någon dag på "mitten" av målningen och kladda färg på en leksvik då? Annars var den du visade kalasfin!!
Jag vet bara hur jag funkar när jag tänkt mig något och "snöat in på det", då har jag enormt svårt att vara helt nöjd med alternativ oavstett vilka....även om de är lysande alternativ. Tjurig som få!!
Men det är ju jag det. :)

Kramar

Maria sa...

Hej Pellgurt,

det där är väl en bra lösning. Inte kul att inte ha ordning i hallen. Särskilt för er som är så många.

Måla... usch inte min favvosyssla direkt. Jag åker på att måla det liggande staketet här hemma. Inte mindre än 650 löpmeter blir det. Tre gånger på fyra sidor!

Du en sak jag undrar, jag skrev ett grattis till Örjan här om dagen. Det verkar inte som om det kommit med?! Jag har i alla fall grattat... hälsa Ö det:)

Hursom haver. Nu måste jag jobba vidare.

Kraaaaam

/ Bigsis

caroline sa...

Känner igen mig så väl i det där att spara för att man kan fixa det sen och sen kommer det massa saker imellan.