lördag 21 februari 2009

Men shit då!!

Idag har vi beställt en soffa. Det blev helt otippat en från affären "hemma i byn". Fick tom försäljaren att kasta med en ryamatta i priset efter lite strategiskt gruffande från hans sida.

Soffan har sk dunkänsla. Det innebär att man stannar kvar i soffan även om man råkar slänga sej i den. Övriga soffor vi provat har man iofs kunnat kasta sej i oxå men då med risk för att studsa right back up eller i värsta fall hamna på akuten med ett benbrott eller två.

Men nu har jag ångest. Han sa att det inte var dun som var plockade av levande fåglar men ska man tro honom? Sitter och kollar av nätet lite (vi har det extremt lugnt på jobbet just nu) Jag hittar ingenting om Em (=europa möbler) och dun från levande pippifåglar!!! Vad innebär det?

Jag kan inte med gott samvete köpa en soffa som innebär plåga för en stackars fågel, det går inte. Så hur faan gör jag nu då?? Shit Örjan kommer få krupp om jag nu kommer hem och säger att vi måste avbeställa den.....iofs kan man beställa utan dun i...Jag tar hellre en höftfraktur än ligger skönt på bekostnad av en fortsatt support för djurplågeri!

Hjälp mej nu, finns det någon som vet hur det ligger till. Skriv en kommentar då snälla!!

Kram P.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch nej, det vill man verkligen inte.. men man kan ju inte mer än lita på dem som bör ha kunskapen, dvs de som säljer. Kan man inte begära en garanti eller nåt, så att om ni får reda på att han inte har talat sanning, så har ni rätt att lämna tillbaka den?

Anonym sa...

Hej!

Jag bara måste skriva en rad...

Jag säljer också soffor och vissa med dun i som vi tyvärr inte kan spåra. Det är snudd på omöjligt att kunna säga att det inte kommer från levande-lockade fåglar, så jag tror faktiskt att han ljuger.

på vårt jobb är vi därför ärliga och säger som det är, vi kan idag inte garantera vart dunet kommer ifrån, men vi välkomnar debatten och hoppas att det går att få rätsida på detta fruktansvärda djurplågeri i framtiden.

Jag tycker faktiskt inte du ska avboka din soffa om du verkligen gillar den. Låter grymt kanske men skadan är redan skedd, men tack och lov att debatten kom på tapeten så vi kan få slut å sådana här fasoner!