tisdag 5 maj 2009

Litet förtydligande ang ormen!

Jag tycker oxå att ormar är lite läskiga. Jag använde en sopkvast...försiktigt alltså. Det är en snok, ingen huggorm. Men attan vad den fräste innan den insåg att den mött sin översopkvast och spelade död då. Lite läskigt var det allt. Men men, bor man på landet så gör man. Bra lantis reder sig själv ;o) (Anledningen till att jag flyttade den var för att katterna inte skulle göra den illa....eller tvärtom!)

Kram P.

Ps.Sorry Caro, det var inte meningen att skrämma slag på dig. Hoppas du hämtat dig nu.

3 kommentarer:

Helena sa...

Hej Petronella!
Håller med Caro .Ormar är det värsta jag vet.Är livrädd för ormar .Bara ryser när jag ser en på bild eller Tv.Fy sjutton.
Spindlar och andra djur går bra ,men inte slingrande ormar.
Vad duktig du var som klarade av att få bort den.Imponerad.
Såg att det var mycket som distraherade dig när du skulle läsa till tentan.Hihi
Klart man måste fika lite när man läser såklart.Kommer säkert att gå kanonbra på tentan.
Hur går det förresten med ditt gröna hår?Har det blivit något filter?
Ha en härlig dag.
Kramisar Helena

Karlsebakken 37 sa...

Hahaha, tack för omtanken! Pulsen tog sig ner från ca 346 till normalpuls efter en liten stund...! :)

Försöker att använda norskan så mycket så möjligt för att verkligen bli flytande men inser att jag nog är förlorad i "svorskans" förlovade värld. Ge det en 10 år eller sådär här borta så kanske jag får till det!?

Ha en härlig onsdag nu och plugga lugnt...!

Puss å kram!

Tinnar och torn sa...

Hejsan Helena!

Jaså du gillar inte heller ormar. En av mina kompisar sen förr hon var precis så med. Hon klarade inte ens av att se dem på bild. Sen kunde hon inte skrika heller så om man hörde ett tyst litet aaaaaahhhhhh i vardagsrummet följt av klampande steg var det hon som fått syn på en orm på tv:n och kom rusande hahaha....Nä nu var jag kanske lite elak, förlåt!

Jo, filter är på gång, Ö sonderar marknaden. Jag försöker att inte tvätta håret så mycket hemma just nu. Det blir inte grönare nu, skimrar lite i grönt bara men det blir så dassigt i färgen. Glanslöst på något vis.

Nä nu blir det lite pluggande igen ;o) Kram Petronella