tisdag 12 maj 2009

Jag försökte verkligen!

Vi har nu äntligen fått upp de fina luftballongerna i hallen. Efter mycket tänk hit och dit om hur i hela friden vi skulle få upp dem på ett smidigt sätt kläckte Ö den briljanta idén om att göra hål i taket ovanifrån vinden sas. Han sa det egentligen mest lite som ironiskt skoj (typ: amen då kan man ju lika bra ta det från vinden då istället höhö...) och såg mycket förvånad ut när jag ropade -För bövelen, det är ju en lysande idé! Sagt och gjort, Ö upp på vinden, skyfflade undan lite isolering och borrade tre hål där vi (dvs Ö) sedan trädde igenom en ståltråd med vidhängande fiskelina. Sedan knöt vi fast ballongerna i linan och Ö upp på vinden igen och började hala medan jag stod i hallen och hojtade. Det blev mycket bra!

Igårkväll innan jag skulle till jobbet tänkte jag fota för att visa er. Det blev inte bra. Totalt omöjligt faktiskt. Jag försökte filma med men det blev inte heller bra. Nu är ju inte jag den som levererar toppkvalitét på vare sig bilder eller video annars men detta gick bara inte. Det såg helt sjukt ut. Lite stressad var jag med. Lovar att försöka igen när tillfälle till bättre inlånad kamera finns.

Kram P.

1 kommentar:

Magdalena Martin sa...

Ska bli jättespännande att se! :-D lät som en toppen idé med hålen i taket :)
Ha en toppen helg!
/Magdalena