tisdag 13 oktober 2009

Lite fler bilder på huset

Ett tag kändes det som om det aldrig skulle bli klart med målningen men det blev det till slut. I lördags blev vi helt klara så då åkte champagnen fram. Den fick vi av Ö:s kompisar när han slutade på förra jobbet. Vi skulle ha den och fira när huset blev klart. Av olika anledningar blev det inte av att vi öppnade den då men nu var det alltså dags. Jag brukar inte gilla champagne sådär värst mycket och inte Ö heller, men fifanken, det var den bästa jag druckit. Slurp sa det så var den slut. Jag låg i badet och Ö satt i korgstolen brevid :o) Åhhhh, vilken lättnad. Jag har högtidligt deklarerat att det var sista gången, nästa gång lejer vi bort målningen...HOPPAS JAG!

Här kommer lite blandade bilder på huset. Jag slänger in alla jag tog älgandes runt på tomten över stock och sten och högt gräs. Den husvane ser att skorstenen ska målas även den men det talar vi tyst om just nu....







































Nej hörrni, det blev inte alla för det tar en evig tid att ladda upp dem. Sen upptäckte jag nu att jag nästan inte tagit några kort på entrésidan. Märks det att tornet är favoriten eller va....haha.....Jag måste snart till jobbet, men först blir det mat hos mamsen m. familj.




Kram alla fina, P.


18 kommentarer:

Helena sa...

Hej hej!

Vad fint det blev!!
Ni ska verkligen vara supernöjda.
Gillar verkligen färgsättningen.
Det gjorde du/ni bra:)
Klart att ni skulle fira med champange efter ni hade gjort ett
sådant bra arbete.

Ha det bra på jobbet!
Kram på dig
/Helena

Paulina sa...

Kanonfint verkligen, vilket jobb det är att måla huset. Skönt att det äntligen är klart!
/Paulina

Pernilla sa...

Så himla fint! Och jag är tokavis på att ni är klara! Vi fick vädrets makter emot oss och har lite grann kvar. Jag vill också kunna "bocka av". GRATTIS till det målet! Och otroligt fina färger har ni!!!

Karlsebakken 37 sa...

SHIIIIIIIIITT pommes frites vad fint det har blivit!!!!! Har kollat på bilderna fem gånger nu och är så HIMLA impad! Färgvalet är ju helt mitt i prick och fy sjutton vilket jobb. Härligt att höra att ni njöt av lite skumpa för att fira!

Nu skriker Astrid där uppe, gotta go...!

Kram kram

Viveka på Humlebacken sa...

Å, jag tror att det är det snyggaste hus jag har sett!!! Lyfter på hatten och gratulerar!!!
Du, om du minskar bilderna innan du laddar upp dem tar det inte så lång tid. Vet inte hur haj du är på bilder, men mina bilder är aldrig större än 500pxx333px. Då går det fort som tusan att ladda upp dem!

Anonym sa...

Men ÅHHHHH, vad fint det är!! Bilden på headern är ju bara helt makalöst fin! Bra jobbat!

Kram Malvis

Maria sa...

Hallojsan och tack tack så hemskt mycket för gratulationen. :)

Men jag får passa den rakt tillbaka till dig!! Guuuuud så fantastiskt BRA det blev och fint och tjusigt och smakfullt och.....och....och alldeles....alldeles underbart! Kling i glaset för er, bra jobbat!!
Hur känns det nu?? Ett sånt jättejobb bara avslutat? :)
Eller har hon siktat in sig på nästa grej redan? ;)

Kram

Camilla sa...

Hej!

Vilket fantastiskt fin hus! Har bara varit runt en liten stund så jag har mycket kvar att kika på...

Vi skall precis börja med vårt badrum - därför hamnade jag såklart i ditt badrum först. Jättefint - är kommoderna/skåpen från Ikea? Tyckte väldigt mycket om det här!

Med vänliga hälsningar
Camilla

Cindy sa...

Jätte jätte fint. Kram

Annika sa...

Så fint det blev! Gillar färgvalen mycket. Kram

Familjen Eriksson sa...

Hmm det är jobbigt att inte ha tid att kommentera innan "alla" andra gjort det. Alla har liksom redan sagt allt...
men, DET BLEV KANONSNYGGT!!! skriker vi här på Adrians backe.
Ta en flaska skumpa den här helgen också. Det är ni väl värda efter detta jättejobb.

Kram, kräm och puss!

Tinnar och torn sa...

Hejsan Helena!

Tack så mycket. Det är sååå skönt att vara klar.

Kram på dej med//Petronella

Tinnar och torn sa...

Hejsan Malvis!

Så roligt att du tittar in. Hoppas ert bygge går topp och tack så mycket för positiv feedback. Tro mig, det behövs ;o) Kramar Petronella

Ullis/Leva på landet sa...

Så snyggt det blev. Det visst man ju inte för ett år sedan:).

Kramar Ullis

Maria sa...

God morgon!!
Misstänkte dig nästan för att vara en sådan som gärna galopperade in i nästa projekt du med. :)
Nej, unna dig ett par dagar ren njutning med klapp på axeln för hur duktiga ni varit - för det har ni verkligen.
Nu ska jag trampa iväg till vår pentrypimpare och be honom fixa nya skorpor.
När en hårt arbetande kvinna vill ha en fika då ska det finnas skorpor på plats, så det så!!
....särskilt före kl.07, annars börjar jag ju faktiskt tycka synd om mig!!

Ha en bra dag och STOR kram.

Lina sa...

Åh, det är till och med att man själv blir avis! Jag och R sa häromdagen att vårt hus känns som ett torp jämfört med ert ;)
SÅ fint. Kan tänka mig att det skumpan kändes extra god efter allt slit!! Kramar från oss.

Anonym sa...

Hej! Vilket jättefint hus ni har. Undrar över vart man kan få tag i sådan "kattskylt" ni har på taket. MVH Linda

Tinnar och torn sa...

Hejsan Linda!
Katten på taket får du tag på här: http://www.drakeskonstsmide.com/Vindflojlar.htm
Räkna dock med att det kan bli lite väntetid. Vi fick vänta skitlänge. Humlebacken har en likadan och de fick sin på en gång, så det är lite olika ;o)
Lycka till, kram Petronella