onsdag 7 oktober 2009

Kattungar!

Här kommer de utlovade bilderna. Det verkar som om alla kattungarna mår förträffligt, hållar tummarna för att det håller i sig. Växer så det knakar gör de och nu har de öppnat ögonen så smått. Paulina och Linus tog lite bilder igår.

Lilla tjocksmocken ;o)



Min favorit, minst av de fyra.



Två bilder på samma kisse.








Två bilder på en annan liten.




Ännu vet vi inte kön på dem. Har inte velat stressa mamma Lia för mycket. Jag är ingen expert på att bestämma kön tyvärr. Tycker det är jättesvårt. Men snart så blir det ju en tur till veterinär för första hälsokontrollen så då lär vi få veta säkert.


Skulle ni vara intresserade av en kattunge så mejla oss på tinnarochtorn@live.se. De är leveransklara vid 12 veckors ålder dvs v 52 om jag räknat rätt. Julkissekatt :o)
De är då avmaskade och vaccinerade med första dosen mot kattpest och kattsnuva. Det är mycket viktigt för oss att katterna hamnar i kattvänliga hem. Kostnaden för en kattunge är 1000kr.


Kram P.







12 kommentarer:

caroline sa...

gud så söta, vi fick en kattunge i våras som liknar din favorit lite men nu har hon vuxit och blivit ganska stor.

Erika sa...

Vill ju så gärna ha dem alla men vi har haft tre stycken o nu har vi två o det är lite mer lagom så jag måste hålla mig borta från alla kattungebilder för de är bara för söta.

Proforma - Irene sa...

De är helt ljuvliga! Synd att jag är allergisk mot katter :(

Charlotta sa...

Men å vilka små liv. Kattungar är nog det sötaste som finns. Skulle gärna ta emot en liten kisse, om jag inte redan hade två vilddjur hemma... Synd att du inte bor närmare för då hade jag garanterat hälsat på dig och kattungarna!

Hoppas att ni hittar bra hem till allihopa. Vem skulle inte vilja ha en kattunge i julklapp?

Kram

//Charlotta.

Viveka på Humlebacken sa...

Gullisar!!
Härligt att läsa att ni vågar ta betalt för dem!! Viktigt att vi höjer kattens status!
kram
V

Maria sa...

AJ - Ont i hjärtat!! :)

Vilka små luddiga charmtroll!!

Håller alla tummar för att allt fortsätter att gå bra.

Kram!

Desirée sa...

Åhh vad roligt att se de små söta kissarna! Jag har ju 6 katter själv, så jag kan inte hjälpa dig...

MissStorm sa...

Ojojoj så söta! Om man bara kunde få med en garanti på att de inte klöser sönder soffan... :/

Viveka på Humlebacken sa...

halloj P

Tidningen? Menar du Drömhem och Trädgårds byggbilaga? Den kommer inte förrän om ett år, men Lantliv ska komma nu i höst nån gång.. Ska bli kul att se.

Jag vet faktiskt inte vad det kostar med putsningen. Vi har inte fått fakturan än... hoppas att jag slipper se den. Det ser bra ut ännu, vet inte riktigt hur det blir om solen ligger rakt på. Kanske får vi gå efter med en trasa och ta småfläckar, men det värsta är ju borta
kramis

Maria sa...

Nu har jag varit inne här typ sju gånger för att kolla de söta kissarna och inte kommenterat det!

Nu vet ni det!

Kramis jamis

Zarah-Lou sa...

Åh vad glad jag blir över prissättningen!!
En katt ska inte kosta 100 kronor eller "en krona tassen", katter måste komma upp i status, och vågar man ta betalt så kan de som verkligen är seriösa köpa sig ett litet svansbarn! Raskatter är ju så dyra, så varför ska inte blandisar oxå få vara det?
Köpte min lilla Nagget för 1700.-
Mamman var Norsk skogkatt och pappan "okänd", så han är blandis ;)
Och era små knoddar är ju bara sååååå ljuvliga!! :D

FURNISH.etc inredningsblogg sa...

Såååå söta att jag smälter! Åh jisses så enormt fina de är!

Och ert hus!! Antar att det är erat det som du visar i din header? Så otroligt vackert! Helt mållös.

Tur att jag hittade hit! Kram Emmy