fredag 27 januari 2012

Läst 2011: Fatta eld av Suzanne Collins

Andra delen av Hungerspelstriologin. Vad kan jag säga. Boken slutar så himla spännande så man bara ville slänga sig över den tredje delen. Det kommer jag ihåg!




Katniss och Peeta måste återigen genomgå prövningen av ett Hungerspel. Presidenten är en äcklig jävel som luktar ros med en underton av blod. (uäck)
Vi får veta lite mer om människorna i staden i denna del har jag för mig. Superbra bok! Är så glad att jag hoppade på Triologiutmaningen så jag fick läsa dessa fantastiska böcker. Men vem var det hos ??? Jösses, nej nu skäms jag!
Det är mycket med stylingen av deltagarna i den här. Katniss får någon dräkt som gör att hon ser väldigt eldig ut ;)


En av deltagarna blir äten på av monster under en hel natt, det minns jag också. Stackars!


Det enda jag inte gillade var omslaget. Skitfult! Dock så är det bättre än det här:
Ännu fulare!


Kram P.

Ps: Detta är ett av 101 inlägg om böcker jag läst under 2011. Eftersom det är helt taget ur minnet så kan fel absolut finnas. Det jag skriver är det jag minns. 

Inga kommentarer: