torsdag 26 januari 2012

Läst 2011: Baddaren av Emma Hamberg


Baddaren gillade jag väldigt mycket. Den handlar om ett par som bor i ett slott ute på en ö. Han är en lite äldre konstnär och hon är en yngre....ja, arbetslös tror jag. Hon bestämmer sig iaf för att starta simskola för vuxna ute på ön. Kommer inte exakt ihåg hur många personer som nappade på hennes annons men det var en intressant liten grupp som kom ut till ön med siktet inställt på att lära sig simma. Ja, alla utom en, för hon kunde redan simma.


Personporträtten är intressanta och jag vill verkligen veta hur det går. Simlärarinnan får ihop det med en ung, snygg spoling och det blir mycket förvecklingar. Slottet brinner ner och konstnärsgubben har därinne någon bautagrej han håller på med. Alltså ett konstverk. Men det är bra att det brinner upp för han har sån ångest för den här fula bautagrejen som han redan fått pengar för men som aldrig blir klar. 


Tror det pimplas vin rätt friskt också. Lite stjärnorna på slottet känsla fast med okända då.


Jag gillar Emma Hamberg. Hon verkar härlig och det är så jag vill beskriva den här boken med. Härlig!


Kram P.


Ps: Detta är ett av 101 inlägg om böcker jag läst under 2011. Eftersom det är helt taget ur minnet så kan fel absolut finnas. Det jag skriver är det jag minns.



Inga kommentarer: