lördag 8 augusti 2009

Nya kläder till fåtöljen och mer DHL.

Jag skulle så gärna vilja ha en sån här klädsel från Bemz till min Tullsta fåtölj. Men det känns lite konstigt att klädseln är dyrare än vad fåtöljen var från början. Iofs har jag fått fåtöljen gratis från mitt gamla jobb då de skulle byta ut möblerna, så all klädsel skulle ju vara dyrare. Kanske kan jag komma över den psykologiska spärren....och övertala älsklingen som har en ännu kraftigare spärr ;o)


Bild lånad från http://www.bemz.com/


Angående mitt förra inlägg så har jag nu försökt mig på att få kontakt med någon annan på DHL för att överklaga handläggarens beslut. Detta eftersom den handläggare som jag blivit tilldelad konsekvent vägrar att svara på mina frågor. Kontakten mellan oss har enbart skett med e-post tidigare men i förrgår ringde jag. Förklarade mitt ärende för tjejen som svarade men hon kunde inte ge något besked naturligtvis utan Handläggaren skulle ringa upp. Tror ni hon ringde? Nä, inte ens det. Det är det som gör mig mest arg att de inte ens bemödar sig om att svara på mina frågor eller förklara hur de tänkt när de/hon beslutat i ärendet.

Bara för att DHL är ett stort företag verkar de tycka att de kan behandla folk hur de vill. För dem skulle det vara så enkelt att göra mig som kund nöjd. Jag skulle kunnat varit vansinnig redan från början för att de sabbat min möbel. Men det var jag inte, jag var exemplariskt lugn och sansad. Trots att jag väntat i över ett halvår. Men när de sedan inte vill göra rätt för sig, då är fanken måttet rågat. Lite undrar jag om det är handläggaren som tagit beslutet helt på eget bevåg. Hur många hjärnceller hon då har kan man ju undra.

De enda svar jag fått från handläggaren är att det inte är deras fel att möbeln var så försenad. Nej, jag håller helt med. Men värdet var fortfarande 5900 kr när den skulle levereras till mig och de har tagit på sig ansvaret för skadan. Då får de väl ersätta mig också.

Fina Leena tycker jag ska ringa Sverker, det tål att funderas på faktiskt. Hur som helst tänker jag gå vidare. Lovar att rapportera hur det går.

Nu går jag ut i solen och provar måla lite, kanske kan hända jag måste vänta till solen lugnat sig :o) Älsklingen håller på att bygga tvättställning så går det inte att måla så kanske jag slår mig ned i solen och övervakar det arbetet ;o)

Kram P.

4 kommentarer:

Familjen Eriksson sa...

Att övervaka tycker jag låter som en alldeles ypperlig sysselsättning!

DHL verkar vara ett mongoföretag, men den uppfattningen har jag iofs haft förut också. Hoppas det löser sig utan att ni blir alltför gråhåriga.

Kramisar!

Vimsingen sa...

Så fräckt! Vad säger almäna reklamtions nämden? I västa fall får vi väl börja mail bomba lotus så att de förstår hur många presumtiva kunder de missar.
/Vimsingen

Maria sa...

Arbetsledare är en väldigt viktig uppgift, Så det så!! ;)

Goood morgon - jo jag vet att det är måndag och att det inte är en av mina bättre grenar men nu räknar jag ner sista dagarna mot semester. Såå skönt!! :)

Ring Sverker eller Aftonbladet eller konsumentombudsmannen - Vilka jäkla nötter och vilken genom-usel service och bemötande.

Stor måndagskram till dig och hejjar på mannen då bygget ser ut att bli en väldigt trivsam (till)ställning. ;)

Tjingeling <3 <3

Ina sa...

Hej
tyvärr har även jag samma åsikt om DHL. Motvilliga att hjälpa till, enväldiga (enligt dem själva), otrevliga, motsträviga.. mm .. alla negativa saker man kan finna är DHL.

hoppas det löser sig.
//ina