onsdag 12 augusti 2009

Mera DHL och Blå Lotus

Vi har gått igenom NSAB:s regler som DHL hänvisar till på sin hemsida och där hittat följande:

§17 Ersättning för förlust eller minskning av gods beräknas efter godsets fakturavärde, om det ej visas att marknadspriset för eller det gängse värdet av gods av samma slag och beskaffenhet vid tid och på platsen för speditörens omhändertagande av godset varit ett annat.

Förlust av gods får man ju ändå se detta som.

Undrar var de menar att jag kan få tag på en handsnickrad specialbyggd kommod från Kina här i Sverige för den ersättning de menar jag har rätt till.

Nu vägrar de att svara på mail och det går ej att nå handläggaren på DHL via telefon heller. Bra företag det där. Verkligen. Hoppas de föds som koskit i nästa liv och att det blir punktering på varenda DHL-lastbil.

4 kommentarer:

Pernilla sa...

Lovar att aldrig använda DHL om jag kan välja. Usch på dem! Kram.

Familjen Eriksson sa...

Ap-pruttar är vad de är!!!

Ina sa...

som sagt.... DHL upp i dagen...
går under jorden som några åkersorkar så fort det blir trubbel...
fy så kasst... tänk om alla kunde bojkotta dem...

// ina

Karlsebakken 37 sa...

Uh, hang in there och kämpa för din rätt! Själv har jag fört ett liknande krig mot Folksam. Tyvärr var jag tvungen att ge mig när nästa instans var att gå till tingsrätten, men det var banne mig inte långt borta. Det finns gränser för hur man kan bete sig bara för att man är ett stort företag! Få tag på chefen eller chefens chef, om inte annat så brukar det ta skruv när man säger att man inte får svar på sina förfrågningar...!

Stor kram på dig!