torsdag 6 augusti 2009

Blå lotus och deras transportföretag DHL, vilka jäkla nötter!

Vi beställer kommod, Den ska komma i februari.
Vi väntar länge. Ingen kommod. Försenad, kommer i maj.
Vi väntar ännu längre. Ojdå, den kommer visst i juni. Vi blir lovade rabatt på priset för att vi väntat så länge naturligtvis. Bra så!
Kommoden kommer. Transportskadad av åkeriföretaget dvs DHL. Jävligt lyckat!
Vi begär ersättning för vår sabbade kommod av DHL eftersom både de och Blå lotus säger att det är dhl:s fel. De vill ha "intyg som stärker godsets värde vid transport". Javisst!
Vi skickar fakturan där det klart och tydligt står vad kommoden är värd men också naturligtvis vad vi betalat.
DHL vill enbart betala vad vi betalat. Men...vänta nu...något är fel här! De har sabbat vår kommod som skulle kostat 5900kr. Om vi ska köpa en ny så får vi betala vad kommoden är värd dvs 5900kr. Dessutom vänta ett jäkla tag till och sen ska vi inte glömma transportkostnaden på 900 spänn.
Ska jag köpa en likvärdig produkt här i Sverige så får jag betala vad den är värd dvs 5900kr. Eller ska jag hänvisa till DHL och deras värdering när jag står där i butiken och ska betala:
-Nehejdå, den är inte värd 5900kr, du förstår att DHL säger att den bara ska kosta hälften.
Om min mormor skickat en möbel till mig som jag inte betalat en krona för skulle jag fått 0kr i ersättning med deras logik.
Om Blå lotus som skickade kommoden till mig skulle begärt ersättning skulle de fått ut hela summan då eller?
Den rabatt som vi fått som plåster på såren för att vi väntat i ÖVER ETT HALVÅR är nu puts väck. Bara att börja om från noll.
Hur himla svårt kan det vara?

Nu idag fick jag ett kort mail där någon jäkla tomte på DHL skriver att ärendet är slutreglerat och sen skriver under med : Med vänlig hälsning?!

Jag skulle vilja svara: Dra åt helvete din idiot...men det kan man ju inte. Tur då att man har en blogg man kan avreagera sig på.

Så nu har vi att välja på att reparera kommoden eller köpa en helt annan. Jag är såå jädra less på skiten så jag vill helst inte se den. Ö däremot är lite mer förnuftig och ska försöka fixa så den går att använda. Den är knäckt i sin konstruktion sas så det syns inte så mycket på utsidan att den är trasig. Det som syns kanske man kan måla över på något sätt.

Men hela grejjen gör mig så himla arg så jag skakar. Jag tycker ändå jag varit tålmodig. Kommoden skulle komma i FEBRUARI......alltså FEBRUARI...... Fatta!

Nu står jag här i AUGUSTI med en trasig möbel. Egentligen tycker jag att Blå lotus ska ersätta möbeln med en ny till det pris vi kommit överens om men det tycker inte de. Trots att de hävdar att de följer konsumenlagen. Fy! Jag vill inte ha tillbaka vad jag betalat. Jag vill ha en ny möbel!

Handla ALDRIG möbler från Blå lotus och skicka inte något ni är rädda om med DHL. Det är min rekommendation.

Jäkla nötter!

Kram från en trött P.

7 kommentarer:

ColonialEast sa...

Gud vad tråkigt att ni haft sån otur. Tycker att Blå Lotus kunde vara lite mer tillmötesgående! Hoppas det löser sig till det bättre. Men oavsett så känner man sig ju inte lika glad och positiv till möbeln efter allt strul som man hade gjort annars.
Jag kanske har haft tur men jag har skickat hem ganska så mycket möbler både från Kina och Thailand och det har förundrat mig hus smidigt det gått varje gång. Men som sagt, jag kan ha haft tur. Kram!!!

Unknown sa...

Det är förjävligt... jag lider med er. Att saker och ting aldrig kan fungera smidigt och bra... det undrar jag...

Charlotta sa...

Jag lovar härmed att ALDRIG anlita Blå Lotus och sprida detta till alla jag känner som skall transportera något.

Maria sa...

Hallå bästa fröken!
Fy tusan så tråkigt att höra hur saker och ting hanteras - de är inte rädda om sina kunder vill jag lova!! Så sitter man där som arg och ledsen köpare x-antal pengar fattigare med en sak som man inte kan använda. Hoppas maken kan laga lite.
Problemet är väl att i åtminstone min värld skulle möbeln vara "färgad" av händelsen och jag skulle tänka elaka tankar om leverantören varje gång jag såg den. Inte bra Feng Shui i huvudet... ;)

Hoppas i alla fall att du/ni får en trevlig helg.
Stor kram!! <3

Desirée sa...

Japp, lovar att inte handla där!

Önskar dig en härlig helg =)

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Det var det jävligaste jag har hört. Det är fan värre än Telia.
Gå till tidningen P, jag tror att detta är en sak som de skulle ta upp. Eller ännu bättre, ring eller mejla Plusredaktionen.
Jag tror faktiskt att Plus skulle ta upp det eftersom DHL är så pass stora och ni är så små gentemot dem.
Börja inte fixa med kommoden utan gå den vägen först. Det finns goda chanser att ni får tillbaka mellanskillnaden.
Jag hade ALDRIG gett mig där. DHL är AS som gör på det sättet så bara sätt dit dem.

Och under tiden anlitar vi andra mindre transportföretag:-)

Kram

Pernilla sa...

Fan vad irriterande! Och så nonchalant! Vilken idiotisk logik! Förstår att du är trött på skiten! Så jävla irriterande! Ursäkta svordomarna...

Jag känner att jag inte ska klaga på vår soffa som nu är fyra veckor försenad men jag är redan irriterad på det. Det vore okej om Rum Interiör som har sålt soffan hade haft ordentliga besked men de har ingen aning om när soffan beräknas anlända. Det är helt galet!!!

Jag blir så trött på att folk som har rörelser inte sköter det. Som kund är man rätt maktlös och Sverker kan ju inte hjälpa oss alla. Men med bloggarnas hjälp kanske man i alla fall lyckas avråda någon från att handla från just det företaget.