torsdag 9 juli 2009

Mera regn

Idag blir det inomhusprojekt, massor av te och mys i soffan. Den här fina tekannan i gjutjärn fick jag när jag fyllde år. Visst är den fin. Ser ut som en igelkott :o)
Jag och Ö använder den varje dag. Först till morgonte och sen till kvällsmyste.

Såhär står det att läsa om Satake gjutjärnskannor:

"Gjutna tekannor i järn har använts i Kina sedan urminnes tider. Efter hand har de även tagits upp i Japan som en hantverkstradition och blivit en välsedd form av finkultur. Genom sitt tåliga material och sin runda dynamiska form ses de som en symbol för styrka och varaktig kvalitet."

Hoppas ni får en mysig och finkulturell dag ni med ;o)

Kram P.

7 kommentarer:

Proforma - Irene sa...

Wow... den var jättefin! Riktigt snygg!
Mys på du... jag ska städa :(
Kram

Fia sa...

Vilken fin kanna, vem fick du den av Pellan? /Systern från Brottby

Tinnar och torn sa...

Fia plutt!!

Jag kan inte kommentera på din blogg ju! Varför?
Jag fick den av pappa och Lena. Kraaaam

Maria sa...

Hejsan hoppsan,

fasen vad produktiv du är på bloggen när jag vänder ryggen till!

Kaffebryggaren= Trodde du skulle ha en likadan som min jag:)

Skåpet= Om du nu ska ha det så rörigt med alla spel ska du DEFENITIVT sätta tyg i det. Varför inte ett fint tyg med diskret vackert mönster?

Paket= Fin väska. Passar en Pellgurt perfekt!

Tekanna= Jag tycker te smakar blä men kannan var superfin. Skulle kunna tänka mig en som prydnad.

Målningen= Nedrans piisregn! Hoppas det blir bättre snart så ni kan fortsätta måleriet.

Tjing tjong!

Krais Maria

Lina sa...

haha! Han sken som solen när han kom hem :D men för att inte glömma så berättade han för både mig och syrran ca 30gånger att han hade sträckt benet i sista spelat och han visste precis när det hände. Måste vara allt måleri som fick dig på andra tankar.. ni måste ju vara smått hjärntvättade efter allt fram och tillbaka med penslarna! fast iofs, det borde ju R också.. hmm, det kanske var hans nya bollar? ;) Tråkigt att du förlora med roligt för Rickard, nu är hans super taggad inför nästa!

Ja det ligger nog något i det du säger gällande potatisen. Visserligen så självklart, det är säkert super bra mat att börja med. Men bara för att det är så mycket tjat och gnäll, så tänker ja fanemej låta bli :)

Charlotta sa...

Hej Petronella!

Jag känner liksom genom cyberspacen att du är en sådan klok och fin tjej inifrån och ut. Tack snälla du för din gulliga kommentar hos mig! Det värmer skall du veta.

Kram //Charlotta.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Wooow...vilken underbar teknna!!!

Trevlig Helg!!
~~♥Kram Millan♥~~