onsdag 1 juli 2009

Målarlådan rapporterar

Imorse väcktes vi först av att telefonen ringde kl 06.00. Två busfrön till grannhästar tyckte uppenbarligen att gräset var grönare på andra sidan ;o) Sedan somnade vi om! Väcktes en andra gång av att skorstenskillen kom en dag tidigare än han sagt. Men det gjorde inget alls för då skulle vi ändå upp. Så skorstenskillen har fejjat och fixat med skorsten och vi har tvättat och målat.

Det är varmt och svettigt och jag är helt ledbruten. Men det är faktiskt himla mysigt än så länge. Kan hända får jag äta upp det där senare. Det är mycket måla kvar.

Ska försöka få ihop ett inlägg sedan där vi redovisar vad vi använt och vad det kostat. Nu sitter vi här och kollar lite tv innan det är läggdags. För imorgon är det dags igen :o)

Kram P.

2 kommentarer:

Maria sa...

Oj va ni kämpar och fejjar och OJ vad du är modig Pellgurt som vågar stå på den högsta punkten av ställningen. Det skulle jag ALDRIG göra! Imponerande.

Nästa vecka börjar min semester... en liten utflykt med nybakat norröver till kattalandet lockar. Fast då får man en pensel i näven va:)

Kämpa på!

Kramis sis

Lina sa...

Vad duktiga ni är! :) Kan tänka mig att det inte är lätt i den här värmen alls! Hujedamig! Kämpa!