tisdag 7 juli 2009

Målarlådan rapporterar: Det regnar, alltså bloggar jag.

Hej hopp kaffekopp...."harkel" den var lite lam va?!

Jo det blev en moccamaster ändå. Det var den jag tittat på innan och även en del av er tipsade om den. Sen har den väldigt bra rykte verkar det som. Så vi kör på det så får vi se om vi blir nöjda. Det hoppas jag vid min plånbok att vi blir. För jag tycker att den är rackarns dyr om man jämför med många andra kaffebryggare. Fast jag säger som Charlotta med hemmaplanerna; det blir ju ett väldigt bra PPA-pris på den.


En vacker vit blev det.


Bilden lånad från http://www.tretti.se/




David (är det verkligen rätt länk David?) påpekade att jag måste ha en bra kaffekvarn om jag ska ha en moccamaster. Jag har en från OBH Nordica. Har inte använt den så många gånger men den verkar fungera utmärkt. Men det finns ju hur snygga som helst, både Dualit och Kitchen Aid; den är skitsnygg. MEN tyvärr skitdyr med. Kostar nästan dubbelt så mycket som Moccamastern ;o) Men visst är den vacker....

bild lånad från http://www.bagarenochkocken.se


Vi beställde från Trettio.se. Har inte beställt av dem innan, ska bli intressant att se hur det fungerar.

På tal om transporter så har jag inte uppdaterat er på hur det gick med vår badrumskomod från fjärran öster. Den var ju transportskadad när den äntligen kom. Sista ordet är inte sagt där ännu , men jag lovar att tala om hur det blev när allt är klart.

Kram P.

7 kommentarer:

Erika sa...

Himla tråkigt det där med transporter man väntat länge på o så är det trasiga.
En god koppkaffe dör ju hela tillvaron lite mer trevlig iaf!

Proforma - Irene sa...

Tråkigt med kommoden, jag hoppas det ordnar sig!
Förr rostade jag och malde mitt kaffe själv. Nu köper jag "färskmalt" på Kahls Kaffe, det är skillnad mot typ Gevalia. Dyrare också :(
Tror faktiskt jag ska sätta på en kopp nu!
Ha en fin dag!
Kram

David sa...

Ja, det är rätt länk...

Kitchen Aid-kvarnen är snygg men oduglig om du ska använda till espresso. Dualiten ska tydligen duga till detta.

(Själv har jag kvarn för femsiffrigt belopp. Är man nörd så är man...)

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Men gud vad TRÖTT man blir då. Fick bänkskivorna idag och var nästan 100 på att de skulle vara stötta eller skadade, men icke sa nicke. De hade packat in dem så jäkla bra. Så nu kan jag andas ut.
Vad ska ni göra åt problemet, måste vara svårt när det är beställt så långt ifrån.

Finfin bryggare!

Charlotta sa...

Hej Pellan!

Här skiner solen, så jag har inte bloggat så mycket på sistone... Därför har jag helt missat dina kaffe-funderingar. Blir glad när jag ser att du beställde en Mocca Master. Den gör gott kaffe och är ett perfekt exempel på PPA!!!. Jag tror att det hänger på att vattentemperaturen på denna modell. Jag har själv haft en moccamaster och var jättenöjd. Sedan fick den flytta till landet när Magnus fick för sig att han absolut skulle ha en espresso-bryggare. Man kan säga att denna värstingmaskin har blivit som ett husdjur för honom. Han pysslar och sköter om den med mycket kärlek. Sedan är jag försökskanin på alla sorters bönor. Så jag är typ koffeinspeedad nästan jämt. Inte mig emot ;-)

Kramis

//Charlotta.

Lina sa...

Vilken snygg maskin! Passar er kök som en smäck ju :) Önskar jag var lika pysslig som du och ha ideér.. Vår maskin fick ja när jag fyllde år så ni fick kaffe ifrån den.. haha, men det kanske smakade som pulverkaffe :) Tss.

Blågrå är rätt färg! Vi tog ju aldrig hem något på prov så vi är lite spända hur det kommer bli. Ja det är asdrygt att banta! Tråkigt!

Tinnar och torn sa...

David....herregud...femsiffrigt!! Jag förstår att du inte bemödade dig ens att ta nämna vår stackars OBH Nordica då hahaha....shit, femsiffrigt!

Jag vet inte om jag vågar rådfråga dig om espressomaskin alltså! För en sån vill vi ju oxå ha.

Ok, men Dualit kaffekvarn it is om inte OBH:an håller måttet.
Den kostar iaf lite mindre än KA.

Femsiffrigt...jag kan inte smälta det....jeeezez...