Vi beställer kommod, Den ska komma i februari.
Vi väntar länge. Ingen kommod. Försenad, kommer i maj.
Vi väntar ännu längre. Ojdå, den kommer visst i juni. Vi blir lovade rabatt på priset för att vi väntat så länge naturligtvis. Bra så!
Kommoden kommer. Transportskadad av åkeriföretaget dvs DHL. Jävligt lyckat!
Vi begär ersättning för vår sabbade kommod av DHL eftersom både de och Blå lotus säger att det är dhl:s fel. De vill ha "intyg som stärker godsets värde vid transport". Javisst!
Vi skickar fakturan där det klart och tydligt står vad kommoden är värd men också naturligtvis vad vi betalat.
DHL vill enbart betala vad vi betalat. Men...vänta nu...något är fel här! De har sabbat vår kommod som skulle kostat 5900kr. Om vi ska köpa en ny så får vi betala vad kommoden är värd dvs 5900kr. Dessutom vänta ett jäkla tag till och sen ska vi inte glömma transportkostnaden på 900 spänn.
Ska jag köpa en likvärdig produkt här i Sverige så får jag betala vad den är värd dvs 5900kr. Eller ska jag hänvisa till DHL och deras värdering när jag står där i butiken och ska betala:
-Nehejdå, den är inte värd 5900kr, du förstår att DHL säger att den bara ska kosta hälften.
Om min mormor skickat en möbel till mig som jag inte betalat en krona för skulle jag fått 0kr i ersättning med deras logik.
Om Blå lotus som skickade kommoden till mig skulle begärt ersättning skulle de fått ut hela summan då eller?
Den rabatt som vi fått som plåster på såren för att vi väntat i ÖVER ETT HALVÅR är nu puts väck. Bara att börja om från noll.
Hur himla svårt kan det vara?
Nu idag fick jag ett kort mail där någon jäkla tomte på DHL skriver att ärendet är slutreglerat och sen skriver under med : Med vänlig hälsning?!
Jag skulle vilja svara: Dra åt helvete din idiot...men det kan man ju inte. Tur då att man har en blogg man kan avreagera sig på.
Så nu har vi att välja på att reparera kommoden eller köpa en helt annan. Jag är såå jädra less på skiten så jag vill helst inte se den. Ö däremot är lite mer förnuftig och ska försöka fixa så den går att använda. Den är knäckt i sin konstruktion sas så det syns inte så mycket på utsidan att den är trasig. Det som syns kanske man kan måla över på något sätt.
Men hela grejjen gör mig så himla arg så jag skakar. Jag tycker ändå jag varit tålmodig. Kommoden skulle komma i FEBRUARI......alltså FEBRUARI...... Fatta!
Nu står jag här i AUGUSTI med en trasig möbel. Egentligen tycker jag att Blå lotus ska ersätta möbeln med en ny till det pris vi kommit överens om men det tycker inte de. Trots att de hävdar att de följer konsumenlagen. Fy! Jag vill inte ha tillbaka vad jag betalat. Jag vill ha en ny möbel!
Handla ALDRIG möbler från Blå lotus och skicka inte något ni är rädda om med DHL. Det är min rekommendation.
Jäkla nötter!
Kram från en trött P.