torsdag 24 september 2009

Jodå, dagen kunde bli ännu bättre faktiskt!

Vår älskade Lia smög ner i en flyttkartong med gardiner (jo, vi har en del ouppackade kvar) och födde sina kattbebisar under dagen. Trots att matte bäddat på tre andra ställen så fint så! Jag trodde hon var ute, men inte då! Hon födde kattungar i smyg :o) Tyvärr så var det en av de fem små som inte klarade sig. Jag vet inte om hon oavsiktligt legat ihjäl den eller om den redan var död vid födseln. De andra två gånger hon fött så har hon sökt sig till oss. Men jag gissar på att hon ansåg sig vara van kattmamma nu, tredje gången och allt! Så fyra små kattisar hoppas jag nu klarar sig och visar sig vara starka och friska!
Lovar att ta kort sedan men just nu måste hon få vara ifred ett tag.

Kram P.

8 kommentarer:

Lina sa...

Åh vad mysigt! Blev de lurviga? Eller, det kanske man inte kan se när de är nykläckta. Vad skönt att det gick så bra som det gick iaf.. Hon får ju behålla fyra små ^^
Kramar

Ullis/Leva på landet sa...

Så mysigt med kattungar. Är väl typiskt att katter går sina egna vägar. Ser fram emot bilder p den sedan.

Kramar Ullis

Viveka på Humlebacken sa...

Ojoj, halldusingen då. Så gulligt.
Men du, hur går det med målningen. Det första man ser varje gång man går in här är banderollen "Målning Pågår" tvärs över taket. men aldrig får vi höra nåt om hur det går:)

Karlsebakken 37 sa...

Oh, grattis till kattisarna - ser fram emot bilder när det passar! Måste ju också passa på att tacka för gullig fölsishälsning och rapportera att jag nu har ätit en bit morotskaka på dina vägnar också. Perfekt att göra så egentligen - slipper dåligt samvete eftersom jag faktiskt åt den för DIG, då räknas det väl inte?! :)

Ha en härlig fredag och helg nu!

Massor av kramisar

(shit, nu fick jag skriva "coldma" - är det en hint om mig som mamma eller...!? :S Får springa upp och pussa lite på Astrid i sin säng för att väga upp...!)

Charlotta sa...

Hej Pellan!

Men å vad kul med nya små kissar. Väntar på kort på de små liven. Fast sötast är de förstås om några veckor... Vet du vem som är pappan till den här kullen?

Trevlig helg!

//Charlotta.

Maria sa...

Oj oj oj vilken tur hon har!! Gratulerar till den fina vinsten och inte minst till tillökningen. Finns det något charmigare än kattungar?!? :)
Tråkigt att höra att det var lite missöden men det är ju sån naturen är.
Stor kram och glad fredag!!

Erika sa...

Åååå vad mysigt med ett par minisar hemma. Ser fram emot att få se de smoå lurviga varelserna.

Desirée sa...

Mysigt!!! Ser framemot bilder!