fredag 9 januari 2009

Klinkers kan vara jädrans kalla!!!


Väntans tider är det nu...på att de ska bli klara nån gång :o(



Jätteskönt med stort badrum och mysepysigt badkar....yea right...om man slapp frysa tårna av sej så fort man ställer ner dem på golvet igen....



Om ni kanske anar en viss trötthet i mitt argument så är det alldeles riktigt....snart kopplar jag fan in skiten själv.....

På telefon och internetfronten verkar det dock ljusna något....eventuellt....
Idag knackade nämligen en försynt herre på hos min mamma (som ju bor granne med oss) och meddelade att de skulle röja någonstans för någon slags kabel som hade med Telia att göra....
Så nu kanske det är på gång.....eller inte.... Den som väntar på något gott ....eller ;o)

Men, men...huset är fantastiskt och jag får fokusera på det helt enkelt :o)

Kram från en just nu lite trötter P.




7 kommentarer:

Malin Winbladh sa...

Förstår din frustration! Hoppas det snart löser sig.
Hälsar
/Malin

Anonym sa...

Hej P & Ö!

Jag har tänkt på er jättemycket! Jag kan verkligen sätta mig in i hur det är att vara utan internet. Jag klättrade på väggarna i en vecka. Under denna tid så bombaderade vi Telia med samtal och detta gav till sist resultat. Så tråkigt att man skall behöva hålla på så där för att det skall hända något!

Jag log igenkännande när jag läste om era kattproblem. Vi har också haft stora problem med vår gammelkatt Trassel. Han var fruktansvärt olycklig de första två veckorna. Han försökte nog springa tillbaka till det gamla huset, men han insåg nog att det var för långt. Men han har varit borta flera dygn i omgångar, kommit hem och ätit och sedan försvunnit igen. Sedan har han också varit i slagsmål. Troligtvis är det det nya reviret som måste försvaras. Stackarn blev rejält skadad i ett ben, så det blev veterinären. Nu går han på penicillin och smärtstillande och har lugnat ned sig lite.... Hoppas att även er Tiger vänjer sig med tiden.

Jag är grymt nyfiken på att se bilder från slottet!

Kram och lycka till med allt nu!

//Charlotta.

Anonym sa...

Hej P
SKönt att höra att du lever i alla fall... det är så tyst, både från dig, från Maria och från ColonialPetra, jag tom drömmer om vad som kan ha hänt er på nätterna. Jag vet ju att du har fullt upp och inget Telia, men äneå. Man vill ju veta att allt är bra, och att ni, som du säger, NJUUUUTER av huset. Har ni flyttat in alla era saker, har allt kommit på plats? Vilka saker är det som inte är färdiga?

Ser fram emot lite mer regalbundna inlägg i fortsättningen
kram
V

Anonym sa...

Hang in there vännen, det blir bättre snart. Ge det några månader (eller år!?) som kommer du att kunna skratta åt det...!

Härligt att höra att ni njuter av (större delen av) huset och har det bra. Saknar er och era härliga inlägg och kommentarer massor!

Sköt om dig nu så hörs vi snart igen!

Stor kram C

Vimsingen sa...

Stackars er och det har ju varit riktigt kallt på sista tiden. Hoppas det löser sig snart. Vad är det för fel på värmen? jag har nog missat den biten. Sköt om er.
/Vimsingen

Erika sa...

Kalla fötter och inget Internet, förstår att du blir lite kinkig. Njut av huset, måste finnas massor att upptäcka.

Familjen Eriksson sa...

Hej!

Vår elektriker har kopplat termostaterna fel till golvvärmen och innan vi kom på det... Varför var det så varmt i sovrummet fast golvvärmen var av? Varför var det sååå kallt på golvet i badrummet fast golvärmen stod på för fullt??? Efter en MÅNAD kom vi på varför, då kände man sig inte som en raketforskare kan jag meddela.

Hoppas att er elis dyker upp snart, min skulle ringa i oktober... Har inte hänt.
Uppmuntrande va? ;)

Kraam