tisdag 15 februari 2011

I mitt torn

Kan inte sova utan sitter i tornet och kollar lite bloggar. Ute är det kallt som attan, 28 minus just nu! Är lite orolig för vår lilla kyckling. Det kryper nedåt på temperaturskalan ganska hastigt även i hönshuset trots frostvakt, värmelampa och förhängt fönster. Hoppas på att hans (?) 2 mammor är de hönsmammor de ska och värmer den lilla rackaren ordentligt vid behov.

Det är månljust ute och alldeles stjärnklart. Ett och annat flygplan far förbi långt där uppe i det blåsvarta oändliga. I dubbelsängen ligger pappan och lilla loppan och snusar i takt. Jag tänker på hur bra jag har det. Läste precis en blogg länkad från en annan som verkligen gav mig en ordenlig fingervisning om det viktiga i livet. Att ta vara på den tid vi har är så otroligt viktigt och så lätt att glömma bort när vardagen springer ifrån oss. Jag har funderat rätt mycket på varför jag läser bloggar som gör att det ibland knyter sig i magen av sorg och tårarna rinner nedför kinderna. Det jag kommit fram till är att det lär mig att leva mitt eget liv på ett bättre sätt. Det finns så mycket kloka, starka människor där ute som jag kan ta lärdom av. Det är jag så tacksam för.

Kram P.

Inga kommentarer: