torsdag 24 februari 2011

Day 08 – Most overrated book

Den första jag kommer att tänka på är

Fladdermusmannen av Jo Nesbo (får inte till det lilla strecket)

Jag har verkligen försökt att läsa den här. Den ska ju vara så fantastiskt bra. Vilken debut osv. Har dessutom fått alla böckerna som kommit ut som pocket av pappa. De ligger här i en hög och väntar. Men jag kommer inte in i handlingen. Harry Hole känns inte som en snubbe alls i min smak. Kan det kanske vara för att jag haft den som dassbok kanske. På dass kan man ju inte sitta några längre stunder längre. Kanske kräver Harry lite längre koncentrerade lässtunder ;)

Kram P.

1 kommentar:

Viveka på Humlebacken sa...

japp.. Harry kräver ganska mycket uppmärksamhet, och det tar flera böcker innan man börjar gilla honom. Jag är fortfarande lite tveksam, och jag är på bok 7 (tror jag att Snömannen är..). Jag läste de första typ tre när jag inte hade något annat att läsa, och sedan ville jag ändå fortsätta...
kram