fredag 18 februari 2011

Day 02 A book that you've read more than 3 times

Ja, då var det dags för dag två i utmaningen. En bok jag läst mer än tre gånger. Finns faktiskt en uppsjö av böcker jag läst om. Men fler än tre? Det var svårt att komma på.

En bok jag alldeles nyligen läst om som jag vet att jag läst minst tre gånger och sen dessutom lyssnat på som ljudbok är Ro utan åror av Ulla-Carin Lindqvist.

En väldigt bra "skärp dig och sluta gnäll över skitsaker-bok"
Jag är otroligt imponerad av hur hon beskriver en sådan svår situation med maximal värdighet samtidigt som det är så naket och inpå. En fantastisk bok som alla borde läsa.

Varför läser jag då om böcker? Jag tycker att jag får ut mer av boken när jag läser om. Visserligen är överaskningsmomentet lite kört men det uppvägs av den annorlunda läsupplevelse det blir när jag vet vad som ska ske. Givetvis är det långt ifrån alla böcker som läses om. Bara de som är värda besväret :)

Kram P.

Inga kommentarer: