torsdag 10 februari 2011

Boxer suger fortfarande fett...

Jag bara måste skriva en rad om detta. Även om händelsen inte upplevts direkt av mig utan av min käre sambo. Jag blir så jäkla sur när "folk" försöker lura mig. Riktigt heligt förbannad blir jag då.

Vi har haft Boxer ett bra tag nu. Sen detta hände har jag känt att - Näe, vill inte ha skiten. Kollar nästan ingenting på andra kanaler än SVT och 4:an ändå så varför ge ett månatligt bidrag till det osympatiska mastodontbolaget??

Så fick vi hem ett brev där det stod typ: hejsanhejsan blablabluttan nya villkor blabla liten annan kostnad bluttanbla osv. Kontentan var iaf att det skulle bli dyrare av nån jävla anledning. Men det fina i kråksången var att pga av detta så hade vi rätt att säga upp avtalet utan de obligatoriska tre månaders uppsägningstid. Fint så.

Jag tjatade lite på sambon, nu skiter vi i detta vi säger upp det, ingen kollar ju ändå.

Så det gjorde han......och samtalet förlöpte nåt liknande detta:


Sambon; Hej jag vill säga upp vårt abonnemang.

Killen på Boxer; Men du ÖRJAN varför då?

Redan här ser jag rött. Varför i hela h-vete kallar han min sambo vid förnamn? Känner han honom? Nä, skulle inte tro det. Krääääääks.....

Sambon; Vi tittar inte på tv så mycket så vi vill inte ha detta längre.

Killen; Men du ÖRJAN, vi gör så här, du får gratis blablabla i blabla och behöver bara betala för blablabla om du stannar i ett år till.

Sambon; Jo, jättebra erbjudande verkligen men som sagt, vi TITTAR inte så mycket på tv så det är inget vi behöver.

Killen; Men du ÖRJAN, då gör vi såhär att vi säger upp det nu så kan du tänka på mitt erbjudande de tre månaderna ni har uppsägningstid.

Sambon; Ja, men nu är det ju så att enligt detta brev vi fått hem så har vi har rätt att säga upp avtalet UTAN uppsägningstid om vi gör det före den 28 februari. Är det inte så?

Killen (nu asgrinig ); Nja, mjo, det stämmer ju. Då gör vi så.


Alltså jag säger inget om uppsägningstiden i sig. Men inbilla mig att killen i telefon inte visste om att kunderna just nu hade rätt att säga upp avtalet pronto pga av deras avtalsförändringar. Klart han gjorde men chansade på att sambon inte fattade det. Allt för ynka tre månader till. Jädrans asgamar säger jag bara, förbannade utsugareskitar. De försöker verkligen lura av folk så mycket de bara kan. Fy fan! Jag tål det bara inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

S¨ånt går jag med i taket på. Just nu laddar jag för att säga upp poskodlotteriet efter att man fick veta vad svenska vd:n fick i bonus och att bara 20% faktiskt går till välgörenhet och att samliga anställda fick en ipad i julklapp.. Nä. Då kan ja sätta in pengarna direkt på valfri välgörenhet, utan vinstchans.