söndag 2 januari 2011

Triologiutmaning och den perfekta julklappen för en fryslort.

Hos Bokmärkt pågår nu under första kvartalet av 2011 en triologiutmaning som jag hakade på. Jag bara måste komma igång mer med mitt läsande. Tipset fick jag hos Tess som har den utmärkta bloggen My lovely chaos och som nu startat en blogg till; Pocketlover.

Jag har valt att läsa Hungerspelstriologin av Suzanne Collins. Den verkar väldigt spännande. Om ni vill vara med så tror jag inte det är för sent ännu. Ett tips för er som gillar bra deckare är de tre första böckerna i Hammarbyserien av Carin Gerhardsen. Pepparkakshuset, Mamma pappa barn och Vyssan lull finns som pocket alla tre. De är faktiskt de enda böcker som jag sträckläst sedan jag fick barn. Otroligt bra. Tror du kan beställa tre pocket för 99kr nu hos CDON just nu?!

I julklapp fick jag dessutom den perfekta läs-klappen frusen som jag är. Ni vet ju vilket problem det kan vara när man sitter under en varm, gosig filt och läser en bok. Fryser armar, axlar och händer av sig gör man ju. Nu är detta ett minne blott för mig. Jag fick nämligen en Snug Rug av min sambo i julklapp. Mycket mysig.
Bilden lånad från www.snugrug.se

Kram P.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vad kul att du också är med! Du kommer läsa den på ett kick - måste beställa tvåan asap!

Kram

Hundöra sa...

Vart köpte han Snug Rug? Kanske något jag ska tipsa min sambo till min födelsedag ;)