måndag 20 februari 2012

Läst 2011: Bara vanligt vatten av Kajsa Ingemarsson



Jag gillade den här. Kvinna med god ekonomi drabbas av katastrof i form av en vattenläcka. Hjälpen/trubbel drar in i form av sexig rörmokare/snickare? som sabbar hela det lyxiga badrummet/relaxen i sin jakt på läckan. Kvinnan som är författare får ingen lugn och ro att skriva med allt bilande och borrande. Tycke uppstår trots detta men det är svårt med klasskillnaderna. 


Ingemarsson är en hejjare på relationsdramer. Bra historier med bra flyt. Jag vill veta hur det går.

Den första bok jag läste av Ingemarsson var Små citroner gula. Den har precis filmatiserats. Spännande!


Kram P.

Ps: Detta är ett av 101 inlägg om böcker jag läst under 2011. Eftersom det är helt taget ur minnet så kan fel absolut finnas. Det jag skriver är det jag minns. 

Inga kommentarer: