tisdag 14 juni 2011

Sämsta morsan ever...

Vår trappa här hemma är brant. Väldigt brant! Det sitter grind både uppe och nere. Idag glömde jag att stänga grinden när vi gått ned jag och Thea. Ställde mig för att koka ägg. Thea pysslade ute i hallen, hon gillar att grejja med de spännen som sitter på hennes vagn. Jag hörde henne hela tiden men rätt som det var fick jag en sjunkande hemsk känsla i magen. Tittade upp över tegelmuren och såg det: Grinden stod öppen! Jag har aldrig kommit ut i hallen och upp för trappen fortare tror jag. Kommer upp för hela branta trappen och där sitter hon i godan ro på övervåningen. Älskade unge! Klättrat ända upp utan att ramla, tack gode Gud i himmelen. Jag blev så skärrad att jag började gråta. Känner mig som värsta sämsta mamman just nu. Ett ögonblicks verk och lilla klätterapan tog chansen/risken. Jag kan inte med ord beskriva hur tacksam jag är för att allt gick bra. Misstänker starkt att jag kommer drömma mardrömmar ett bra tag framöver!

Kram en skärrad mamma P.

4 kommentarer:

Viveka på Humlebacken sa...

Men snälla du det hände ju inget. Max ramlade ner för trappan en gång när han var liten , och slog in båda sina framtänder i tandköttet så att det dröjde flera veckor innan de kom ut igen.. Det du! Och jag är en bra mamma till honom ändå, jag lovar!!
Kram

Maggan sa...

Usch, vilken chock! Förstår att du blev ordentligt rädd. Det finns två sådana ögonblick i mitt liv också, och det sitter kvar.

Underbart att lilla Thea klarade klättringen!

Kram

Tinnar och torn sa...

Tack ska ni ha för att ni delar med er, känner mig inte fullt så usel idag. Självklart är jag en bra mamma iallafall V men jag kände mig inte så toppen igår direkt. Men vilken grej med Max, stackars dig med. Idag började lilla Loppan med att tjonga in skallen i en amerikakoffert så det blev värsta bulan mellan ögonen. Stora ramlarperioden är här! Men bara hon inte ramlar utför trappan pga mammans glömska så! Kram

Ina sa...

Värre var när storasyster 3 år puttar lillebror 2 år nedför branta trappan..... de hade båda kommit förbi en icke stängd grind och storasyster blev sur på lillebror och puttade honom... han flög ner hela trappen... DOCK det enda han fick var ett litet litet skrubbsår på pannan och en ohygglig rädsla för trappan...
Men samma känsla hade jag... "sämsta morsar ever" men du.. jag var det inte .. och du är det inte heller. Saker händer tyvärr. (lillsnuttan har lyckats med samma sak - upp för hela trappan och satt och skrattade högst upp när jag kom med hjärtat i halsen.....) Då kan vi snacka sämtsta morsan - två gånger samma sak.... DET är illa!