fredag 5 mars 2010

Kroppkakor och mur

Igår till middag gjorde jag en av min farmors paradrätter, kroppkakor. Dra mig på en liten vagn med stenhjul va gott det är. Jag fick i mig fem st. Det fanns fyra kvar imorse, nu finns det bara två. De har jag gömt i ett avlägset hörn i kylskåpet men förhoppning om att de finns kvar nästa gång suget sätter in. Vilket iofs kan bli rätt snart känner jag. Jag äter mina med grädde och rårörda lingon. Mmmmmmmmm......kolla här!





Visst ser det väl gott ut?!




Så kom jag på att ni inte fått se Örjans projekt tegelmur i köket sen det blev klart, tog några bilder med telefonen så ni får en liten hint om hur det blev. Min syster Cornelia sa att det ser ut som om muren stått där sedan länge och vi byggt huset runt den. Det var just det vi ville så vi är väldigt nöjda. Om ni kollar riktigt noga ser ni att en list/tröskel kommit dit med. Jipppieeeee!!

















Kram P.
Ps. Tack för era kommentarer, det känns fint att det fortfarande finns några som kikar in här trots stiltje....kram på er!!

9 kommentarer:

Viveka på Humlebacken sa...

Riktigt snyggt med muren!!

Helena sa...

Hej Petronella!!!
Vad kul att man får lite livstecken från dig då och då.
Vad snyggt det blev med muren.Ser faktiskt ut som att ni byggt huset runt den.Bra gjort.....hälsa Örjan att han har varit jätteduktig och gjort ett fint jobb=)))
Klart att man håller i och tittar in här då och då....saknar faktiskt dina härliga inlägg....

Må så gott du och lilla bebisen
.... det är väl hon/han som gillar kroppkakor förresten????Hahaha....
Kram Kram Helena

Malin Winbladh sa...

Ser gott ut, jag äter också med grädda och lingon. Ena sonen är helt tokig i dem... Fin muren blev.
Kram
/Malin

Carin sa...

Fin mur!
Carin

Ullis/Leva på landet sa...

så otroligt snygg muren var. Vilket jobb Örjan har gjort.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Maria sa...

Hej hopp, jag intar mina kroppkapor... inte alls för det är ingen favvorätt hos mig.

Du, vad fint det blev med muren. Ser verkligen "gammal" ut. Passar in fint i miljön.

Roligt att du fått lite lust tillbaka.

Jag blev lite full i skratt när jag skymtade skafferiet där på en av bilderna... haha. Nu antar jag att du får ropa på någon familjemedlem när du ska ha något därinne;)

Kramis

Ett hus i skogsbacken sa...

åh, är helt betagen av muren, såg en liknande på bild för länge sen och klippte ut och klistrade in i vår inspirationspärm :=) Hm...ska försöka få mannen och överväga att ha något liknande till vårat kök. Vi bygger kök nu och ha en ganska så liknande köksplanering som ni har, enligt vad jag ser på bilderna. Hälsn Elin

FURNISH.etc inredningsblogg sa...

Åh kroppkakor, gilla!

Vad fin muren är! Kram Emmy

Östervik9 sa...

Oj vilket hus!!!!! Här fanns det mycket fint att kika på.
//Camilla