söndag 6 mars 2011

Day 18 – A book that disappointed you

Attans, här skulle jag ju naturligtvis tagit upp En dag av Nicholls som jag skrev om dag 6. Fast jag kan ju utveckla det lite. Har funderat en del på varför jag blev så besviken. Jag visste ju som sagt redan att Emma skulle dö och jag gillade ju berättelsen ända fram till dess att hon blev påkörd. Ett tag trodde jag att det var sättet hon dog på. Hade av någon anledningen fått för mig att hon skulle bli sjuk på något sätt och att de skulle få chansen att ta farväl "på riktigt" om man nu kan det. Det blev så abrupt.

Sen funderade jag en vända till och nu tror jag att jag kommit på det. När Emma dör så beskriver Nicholls det som om alla hennes tankar och hela hennes väsen försvinner. Jag kommer inte precis ihåg hur han beskrev det men kontentan var om jag förstod det rätt att när Emma dör så finns hon inte mer någonstans eller i någon form. Det ligger så jäkla långt ifrån vad jag själv tror så jag antar att det var det som blev så fel för mej.

Kram P.

Inga kommentarer: